Nens, pantalles i el documental de Netflix
– Papa, papAA!
– Un segon que estic parlant amb la teva mare.
– Papa, papa! (Somriu tímidament)
– Tinc una idea… Si em deixes el mòbil, deixo que parlis amb la mama molta estona.
3 anys! La meva filla agafa el mòbil per fer fotos i mirar YouTube. Sap obrir apps, fer saltar els anuncis i escollir entre els recomanats que li surten! Agafa el mòbil si li deixem. 😋
A casa intentem que no estigui molta estona redera de la pantalla durant la setmana. Ella només l’agafa durant l’assecat del cabell i quan li tallem les ungles. Cada casa i família gestiona aquest tema com millor sap o pot. Res a dir.
[El confinament va alterar i potenciar l’interès amb la tablet. Llargues reunions teletreballant i amb la necessitat de tenir a la petita entretinguda. Fars de pintar, jugar, encaixar puzles… Dies amb molta feina acabaven dient: et deixo la tablet una estona i així (jo puc estar tranquil fent la reunió sense tenir-te tota l’estona a la falda, saludant als companys i preguntant perquè aquell té una tassa dels minions o perquè aquella té un llapis a la boca…) puc treballar.]A casa som consumidors sobre tot d’Instagram i YouTube.
No us ha passat que parleu sobre un tema i poc després teniu anuncis d’aquest tema?
Les xarxes socials fan por! Cada vegada estem més temps, som més addictes, i acabem siguen com uns zombis de la informació… això és així perquè tot ha estat creat per ser així.
50 dissenyadors i enginyers, tots homes blancs d’entre 20 i 35 anys, van prendre decisions que afecten 2.000 milions de persones a tot el món. Sense tenir en compte les conseqüències. Només guanyar diners i que l’usuari estigués més temps actualitzant els Apps.
La forma en què rebem les notificacions, el gest de lliscar el dit cap avall per veure les actualitzacions o la manera de presentar les notícies estan pensades per a generar comportaments addictius dels usuaris i les grans empreses guanyar molts de diners.
Mireu, si podeu el documental de Netflix (El dilema de las redes) que fa poc han estrenat, i que mostra el costat més fosc de les xarxes socials de la mà dels seus propis creadors i persones que van formar part. Ens expliquen el perquè estan programades per generar addicció i explotar la vulnerabilitat humana.
Un documental que ens recorda que nosaltres, els usuaris som el PRODUCTE.