Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Nens, pantalles i el documental de Netflix

tablets i xarxes nens dilema de las redes socials

– Papa, papAA! 

– Un segon que estic parlant amb la teva mare.

– Papa, papa! (Somriu tímidament)

– Tinc una idea… Si em deixes el mòbil, deixo que parlis amb la mama molta estona.

3 anys! La meva filla agafa el mòbil per fer fotos i mirar YouTube. Sap obrir apps, fer saltar els anuncis i escollir entre els recomanats que li surten! Agafa el mòbil si li deixem. 😋 

A casa intentem que no estigui molta estona redera de la pantalla durant la setmana. Ella només l’agafa durant l’assecat del cabell i quan li tallem les ungles. Cada casa i família gestiona aquest tema com millor sap o pot. Res a dir.

[El confinament va alterar i potenciar l’interès amb la tablet.  Llargues reunions teletreballant i amb la necessitat de tenir a la petita entretinguda. Fars de pintar, jugar, encaixar puzles… Dies amb molta feina acabaven dient: et deixo la tablet una estona i així (jo puc estar tranquil fent la reunió sense tenir-te tota l’estona a la falda, saludant als companys i preguntant perquè aquell té una tassa dels minions o perquè aquella té un llapis a la boca…) puc treballar.]

A casa som consumidors sobre tot d’Instagram i YouTube. 

No us ha passat que parleu sobre un tema i poc després teniu anuncis d’aquest tema?

Les xarxes socials fan por! Cada vegada estem més temps, som més addictes, i acabem siguen com uns zombis de la informació…  això és així perquè tot ha estat creat per ser així. 

50 dissenyadors i enginyers, tots homes blancs d’entre 20 i 35 anys, van prendre decisions que afecten 2.000 milions de persones a tot el món. Sense tenir en compte les conseqüències. Només guanyar diners i que l’usuari estigués més temps actualitzant els Apps.

La forma en què rebem les notificacions, el gest de lliscar el dit cap avall per veure les actualitzacions o la manera de presentar les notícies estan pensades per a generar comportaments addictius dels usuaris i les grans empreses guanyar molts de diners. 

Mireu, si podeu el documental de Netflix (El dilema de las redes) que fa poc han estrenat, i que mostra el costat més fosc de les xarxes socials de la mà dels seus propis creadors i persones que van formar part. Ens expliquen el perquè estan programades per generar addicció i explotar la vulnerabilitat humana.

Un documental que ens recorda que nosaltres, els usuaris som el PRODUCTE.

el dilema de las redes
El dilema de las redes

Tràiler El dilema de las redes