Més de 69.000 infants catalans poden obtenir un llibre gratis aquest 2024! Descobreix com!

fas 6 anys tria un llibre 2024

Més de 69.000 infants participaran en la 9a edició de la campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’

La campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ arriba a la seva novena edició amb l’objectiu d’estimular els hàbits de lectura entre els infants de 6 anys. Aquesta iniciativa, que se celebrarà del 15 d’octubre al 30 de novembre de 2024, vol apropar els nens i nenes a les llibreries i fomentar l’aprenentatge del valor dels llibres.

Aquesta campanya, impulsada pel Gremi de Llibreters de Catalunya amb el suport del Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), permet als infants bescanviar una targeta de 13 euros per un llibre infantil de la seva elecció en qualsevol de les 510 llibreries que participen enguany, xifra que supera les de l’any 2023 i que encara podria créixer.

Més de 69.000 infants convidats a participar

Aquest any, més de 69.000 nens i nenes de 6 anys rebran una targeta personalitzada per correu que els convidarà a visitar una llibreria acompanyats d’un adult. Els llibreters assessoraran els petits lectors per ajudar-los a trobar el llibre que millor s’adapti als seus gustos. Si el preu del llibre triat supera els 13 euros de la targeta, l’acompanyant haurà d’abonar la diferència.

fas 6 anys tria un llibre 2024

Suport educatiu i accessibilitat

Com en edicions anteriors, la campanya compta amb la col·laboració del Departament d’Educació i Formació Professional, que ha creat una guia pedagògica per ajudar els mestres a aprofitar el llibre adquirit pels infants. Entre les accions proposades, es destaca l’orientació en la tria de llibres i la inclusió de l’obra adquirida en les activitats d’aula. A més, s’ha renovat l’acord amb l’ONCE, que permet que la targeta estigui adaptada al sistema braille, facilitant l’accés als infants amb discapacitat visual.

Xifres de participació de l’any passat

La campanya del 2023 va assolir xifres rècord, amb 72.492 infants participants, dels quals 43.134 van bescanviar la targeta, equivalent a un 59,50% de participació. Aquestes dades van superar les de l’any anterior, que es va situar en un 53%.

També va augmentar la participació de llibreries, passant de 462 el 2022 a 504 el 2023. Pel que fa a les vendes, les llibreries independents van registrar el 59,80% dels bescanvis, mentre que les grans cadenes van aconseguir el 40,20%. La majoria dels llibres adquirits van ser en català, amb un 73% de les vendes totals, superant el percentatge mitjà anual de vendes de llibres infantils en català, que és d’un 66%.

Col·laboracions institucionals

A més del suport del Departament de Cultura i el Departament d’Educació i Formació Professional, la campanya compta amb la col·laboració del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea, el Departament d’Igualtat i Feminismes, l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat), l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció, l’ONCE i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Pel que fa al sector editorial, hi participen el Gremi d’Editors de Catalunya i l’Associació d’Editors en Llengua Catalana.